tisdag 11 december 2012

MVC besök

Idag var vi på vårt tredje besök hos barnmorskan. Jag trodde att det var idag vi skulle mäta mage och lyssna på hjärtljud men det var inte förräns nästa gång. Det blir i januari.

Idag pratade vi mest om hur det kändes hittills. Det kändes så bra med henne idag, hon var öppen och glad (Innan har jag tyckt att hon varit lite opersonlig). Jag har gått upp 6 kg sedan inskrivningen, och hon tyckte inte alls att jag skulle börja oroa mig över vikten. Så än så länge är det nog rätt "normalt":) Mina järnvärden hade blivit bättre än förra gången med. Nu äter jag 2 järntabletter om dagen.

Jag längtar tills nästa gång när vi får höra bebis lilla hjärta banka tillbaka till oss!

Så här har jag sett ut idag. + en fin bläckfläck som jag fick mitt på låret imorse!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att din bm är så bra. Var även jag p besök idag och då lyssna de på hjärtat och mätte magen. Mys att få tecken på liv där inne ;)) /Jenny Carlsson

    SvaraRadera
  2. Går också omkring och längtar efter att få höra hjärtljuden.. 28 januari har vi fått tid så det är en bra bit kvar :( Ser fram emot att få gå på lit mer regelbundna kontroller hos barnmorskan. Man vill ju gärna veta om det ser ut att växa som det ska därinne =)

    SvaraRadera