lördag 20 oktober 2012

Hide the evidence!

Ikväll kommer Patricks gamla klasskompis och hans tjej hit. Jag har aldrig träffat dom innan. Jag tycker mest att det är kul att få hit nytt folk för att få visa upp huset,hihi:) Har alltid en förhoppning av att de är inredningsintresserade! Sen är det såklart att lära känna nya människor.

Men ikväll blir det dessvärre ingen 3-rättersmiddag, har inte tid att fixa och dona så mycket. Vi ska istället göra hemmagjorda panpizzor (mumma!) och äta lite chips. Jag minns knappt när jag åt chips chips senast. Vi kan inte ha sådana godsaker i huset för då äter jag opp dom! Inte konstigt att man blev en tjuckis när man vuxit upp med ett godisskåp (ena hörnskåpet i köket som alltid är fullt) där hemma....;). Nej, den ovanan fick jag lämna hemma hos mamma.


Jag tror dock inte att vi ska berätta att vi väntar barn för dom. Eftersom jag inte sagt det till jobbet än och vi inte gått ut riktigt med det vill jag inte att det ska börja gå en massa rykten.. Det betyder att vi måste undanröja huset på bevismaterial!
Detta tillfälliga gästrum bara väntar på att få barnanpassas
Men vi har redan börjat lägga in lite bebissaker...


Vill ni ha ett städtips? Eller kanske inte direkt ett städtips, men ett tips för att det ska se mer städat ut? Använd gardinerna;)




1 kommentar: