torsdag 25 oktober 2012

Bubbeltrubbel?

Jag fick lite skäll innan av papi därför att jag skrev fel i det förra inlägget.. Det heter visst inte "kalabanga" utan "cowabunga". Det är alltså det Turtles ropar när de är glada eller nåt sånt:) Haha fast jag gillar att använda sådana uttryck även om jag inte kan dem eller förstår när man ska använda dom! Likadant med Hudeladi (eller Oh-de-la-di?) från Robin Hood. 

Igår var jag på stan och inhandlade ett par nya nagellack, och även några ansiktsmasker. Jag skulle vilja ha spakväll i helgen men jag och papi resonerar kring om det är farligt att bada jacuzzi.. Jag tror inte att det är det om man inte har för varmt vatten men får kolla upp det mer.. Vet ni?


Gillade verkligen Isadoras med de breda borstarna.
Sen räckte det med att ta en gång för att det skulle synas!


Vi har ju både jacuzzi och bastu nere i källaren men använder det sällan, tyvärr. Men nu är jag så sugen ju!

Men tillbaka till nagellacken. Imorgon ska jag vara utklädd på jobbet. Alla lärare och helst alla elever ska vara det eftersom det är sista dagen innan lovet och snart Halloween. Jag tänkte vara häxa eftersom det bara krävs typ en hatt och en vårta (kan ju visa en av mina finnar höhö), så jag började utklädnaden på naglarna. Fast det visade sig att i mammas förråd hittade vi ingen häxhatt, så jag får bli en djävul. Nåja, passar kanske mig rätt bra. Ni får väl se imorn:)
Trodde den skulle vara mörkrödguldig, men var typ lilabrun..Färgblind?
Today: ponchomum. Tomorrow: devil!

4 kommentarer:

  1. Det ska inte vara några problem att varken basta eller bada jacuzzi som gravid sa min barnmorska. Det enda är att ljudet kan bli lite för högt för bebisen senare i graviditeten men inte såhär tidigt. Och vid bastubad så värms du ju mer upp på ytan, inte alla organ inuti. Så det är inte heller några problem. Men drick mycket om du svettas i bastu och jacuzzi och njut av lite spa medan du kan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lugnande, tack så mycket:)

      Radera
  2. Vilken snygg poncho!! Var har du köpt den?

    Enligt min bm så var varken jacuzzi eller bastu farligt efter vecka 12 om man inte sitter för länge eftersom blodtrycket både sjunker till dig o bebis. Du kan märka det genom att du blir lite yr och så.

    Men ta det lugnt med jacuzzi om du är känslig för svampinfektion. Man är mkt mer känslig när man är gravid så man kan lättare få det då och nästan alltid innehåller jacuzzi spår av svampinfektion. Men det är inte farligt för bebis.

    SvaraRadera
  3. Denna poncho köpte jag faktiskt på Ullared förra året, man kan hitta lite snygga kläder där med:)
    Jo det känns väl som att man kan sitta ett tag i alla fall, inte alltför varmt. Tack för svaret!

    SvaraRadera